Проблем при смяна на мобилните оператори

Гледай / слушай - как не трябва да правим
Аватар
UGLY_BOY
1000+
1000+
Мнения: 2941
Регистриран на: 09 Авг 2010, 13:27
Местоположение: Сливен
CONTACT:

Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот UGLY_BOY » 14 Авг 2010, 00:00

Проблем при смяна на мобилните оператори
13.08.2010 / 17:51

Изображение
Орлин Иванов

Седмица, след като мобилните оператори у нас бяха задължени да пренасят номерата на потребителите на едно гише - оплаквания от абонати отново не липсват. Зрител на "По света и у нас" ни изпрати кадри, от които се разбира, че в офис на един от мобилните оператори му отказват пренос на номера.

Дни, след като преносът на номерата на едно гише стана задължителен, Орлин Иванов решава да смени оператора, като пренесе номера си при друг, но не на абонаментен план, а на предплатена услуга. След като в първия офис му отказали, Орлин отива във втори - вече с включена камера на телефона.



Ето и разговор със служител, записан от Орлин Иванов: Може ли да прехвърля номера си...

- От друг оператор?

- От друг оператор към вас?

- Можете.

- Обаче от абонаментен план към....

- Предплатена?

- Предплатена - да.

- Не можете.

- Не може? Защо?

- Няма как да го направи това системата, няма въобще такава опция.

Според решението на КРС обаче, приемащият доставчик не може да ограничава потребителя, който пренася номера си, дали да ползва абонамент или предплатена услуга.

Орлин Иванов: - Според мен, целта им е да накарат хората да се абонират само за абонаментни планове, тъй като ми казаха, на предплатена услуга не може, но на абонаментен план вика - ще ви го направим за 5 секунди и вика няма смисъл от предплатените услуги, абонаментите планове са по-изгодни. За мен обаче не са по-изгодни абонаментните планове, аз искам на предплатена услуга.

От централата на мобилния оператор не пожелаха да застанат пред камерата ни. Обясниха, че е възможно Орлин да е попаднал в магазини, в които е имало временно технически проблем със системата. Все пак в отговор до "По света и у нас" съобщиха, че са направили проверка в магазинната си мрежа и че проблеми с пренасяне на номера в мрежата им вече няма.


Автор: Таня Илиева

Източник: БНТ
Аватар
Lupus
1000+
1000+
Мнения: 1672
Регистриран на: 29 Ное 2007, 18:48

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот Lupus » 14 Авг 2010, 09:06

А има ли някъде въобще записано в някакъв документ, че един мобилен оператор не може да откаже да приема нови абонати? За отказ може да има много причини - временни затруднения в обслужването, липса на капацитет в номерационния план и каквото се сетите още.
Когато мирогледа на един човек се свие толкова,че се превърне в точка,той казва:"Това е моята гледна точка"
http://www.bsms.bg - SMS услуга за фирми
http://www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
Аватар
UGLY_BOY
1000+
1000+
Мнения: 2941
Регистриран на: 09 Авг 2010, 13:27
Местоположение: Сливен
CONTACT:

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот UGLY_BOY » 14 Авг 2010, 10:36

Нямам представа какви документи има, може и да няма никакви, но своеоволието на операторите би могло да продължи до безкрай, ако някой не се оплаче. Явно ще разчитаме на медиите и техните репортажи, за да се оправят нещата. Чудя се сега дали да не си направя експеримент и да не отида до VIVACOM, просто за да ги питам дали мога да си пренеса глобулския номер на предплатена услуга на VIVACOM.
Аватар
Lupus
1000+
1000+
Мнения: 1672
Регистриран на: 29 Ное 2007, 18:48

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот Lupus » 14 Авг 2010, 11:00

UGLY_BOY написа:Нямам представа какви документи има, може и да няма никакви, но своеоволието на операторите би могло да продължи до безкрай, ако някой не се оплаче. Явно ще разчитаме на медиите и техните репортажи, за да се оправят нещата. Чудя се сега дали да не си направя експеримент и да не отида до VIVACOM, просто за да ги питам дали мога да си пренеса глобулския номер на предплатена услуга на VIVACOM.

Своеволие би било, ако той е задължен и не го прави. Останалото е търговски интерес! Когато ти преминаваш към друг оператор, той плаща за теб на бившия твой компенсация. Трябва да си я избие от някъде - логично от таксата по договора, която му плащаш. Каква му е файдата от теб, ако минеш на предплатена карта и я завреш в някое чекмедже и не правиш оборот? Ами все пак не сме при социализма, мобилните оператори са търговски дружества и трябва да печелят нали?
Когато мирогледа на един човек се свие толкова,че се превърне в точка,той казва:"Това е моята гледна точка"
http://www.bsms.bg - SMS услуга за фирми
http://www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
Аватар
UGLY_BOY
1000+
1000+
Мнения: 2941
Регистриран на: 09 Авг 2010, 13:27
Местоположение: Сливен
CONTACT:

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот UGLY_BOY » 14 Авг 2010, 15:59

UGLY_BOY написа:Според решението на КРС обаче, приемащият доставчик не може да ограничава потребителя, който пренася номера си, дали да ползва абонамент или предплатена услуга.

Напълно прав си и не съдя мобилните оператори за това. Въпросът е, че тук пише друго.
Аватар
m3gab0y
1000+
1000+
Мнения: 1618
Регистриран на: 08 Ное 2008, 03:51
Местоположение: BG/DE/UK
CONTACT:

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот m3gab0y » 14 Авг 2010, 16:02

Lupus написа:
UGLY_BOY написа:Нямам представа какви документи има, може и да няма никакви, но своеоволието на операторите би могло да продължи до безкрай, ако някой не се оплаче. Явно ще разчитаме на медиите и техните репортажи, за да се оправят нещата. Чудя се сега дали да не си направя експеримент и да не отида до VIVACOM, просто за да ги питам дали мога да си пренеса глобулския номер на предплатена услуга на VIVACOM.

Своеволие би било, ако той е задължен и не го прави. Останалото е търговски интерес! Когато ти преминаваш към друг оператор, той плаща за теб на бившия твой компенсация. Трябва да си я избие от някъде - логично от таксата по договора, която му плащаш. Каква му е файдата от теб, ако минеш на предплатена карта и я завреш в някое чекмедже и не правиш оборот? Ами все пак не сме при социализма, мобилните оператори са търговски дружества и трябва да печелят нали?


Е, да ама не по тоя нагъл начин. Повярвайте ми, на идея си нямате какви свинщити правят против закона. И то постоянно. Един хубав пример е Виваком >:D
FM-RX:
@Home: Sony XDR F1HD + 1/2 Wave Open Dipole antenna
@Car: Sony DSX-A50BT + 1/4 Wave antenna
@Mobile: Sony Xperia-Z with SpiritFM Unlocked + Logitech UE 350 earphones
WiFi RX/TX:
@Home: 2xAirlive N.Power + 5db ant.
@Laptop: Alfa AWUS036H + 10db ant.
Аватар
Lupus
1000+
1000+
Мнения: 1672
Регистриран на: 29 Ное 2007, 18:48

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот Lupus » 14 Авг 2010, 17:45

m3gab0y написа:
Е, да ама не по тоя нагъл начин. Повярвайте ми, на идея си нямате какви свинщити правят против закона. И то постоянно. Един хубав пример е Виваком >:D

А какъв конкретно е примера, за да не си говорим ей тъй, "по принцип"?
Когато мирогледа на един човек се свие толкова,че се превърне в точка,той казва:"Това е моята гледна точка"
http://www.bsms.bg - SMS услуга за фирми
http://www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
Аватар
BigBrother
1000+
1000+
Мнения: 2323
Регистриран на: 11 Окт 2007, 10:19
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот BigBrother » 14 Авг 2010, 17:50

Баща ми искаше да пренесе фиксирания номер на Виваком ,към фиксираната на МТЕЛ...Разкарваха го 4 поредни дни тези от Виваком в които му мрънкаха "Ама защо г-не , имаме добри условия " и тн...
Тромави и ужасно смотани ...
Аватар
Lupus
1000+
1000+
Мнения: 1672
Регистриран на: 29 Ное 2007, 18:48

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот Lupus » 14 Авг 2010, 18:07

BigBrother написа:Баща ми искаше да пренесе фиксирания номер на Виваком ,към фиксираната на МТЕЛ...Разкарваха го 4 поредни дни тези от Виваком в които му мрънкаха "Ама защо г-не , имаме добри условия " и тн...
Тромави и ужасно смотани ...

Това всички го правеха. Сега по новата наредба отиваш при новия оператор, пускаш си молбата и той се оправя с другия. А на оня "симпатяга" журналиста хич не му е ясна работата или е решил да направи скандалче, защото е лято и няма теми за писане, а ако не измисли нещо ще го оставят "на сухо". Ако ми е на една ръка разстояние бих го питал виждал ли е как се купуват предплатени карти и дали му е ясно, че те са са с предварително програмирани номера, в отделна част от номерационния план, за тях се грижи друг модул на билинга и парите от тях вървят по друго перо в сметките?
Когато мирогледа на един човек се свие толкова,че се превърне в точка,той казва:"Това е моята гледна точка"
http://www.bsms.bg - SMS услуга за фирми
http://www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
Аватар
UGLY_BOY
1000+
1000+
Мнения: 2941
Регистриран на: 09 Авг 2010, 13:27
Местоположение: Сливен
CONTACT:

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот UGLY_BOY » 14 Авг 2010, 18:41

Ако КРС ги задължава да не ограничават клиентите си, са длъжни да спазват закона. Иначе си прав, че е нелоялно спрямо тях, но ако законът не им харесва, да протестират срещу него, а не да го заобикалят.
Аватар
Lupus
1000+
1000+
Мнения: 1672
Регистриран на: 29 Ное 2007, 18:48

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот Lupus » 14 Авг 2010, 18:56

UGLY_BOY написа:Ако КРС ги задължава да не ограничават клиентите си, са длъжни да спазват закона. Иначе си прав, че е нелоялно спрямо тях, но ако законът не им харесва, да протестират срещу него, а не да го заобикалят.

Не ми се вярва да ги задължава. Когато започна процеса по преносимост на номерата, още нямаше изисквание за регистрация на предплатените карти. Тоест те бяха без реален собственик. А сега има само регистрация, но без никакви обвързващи условия. Здравата логика подсказва, че прехвърлянето трябва да става с договор иначе всички пишлигари само ще си прехвърлят номера наляво-на дясно, ей тъй за спорта, а операторите ще трябва да си прехвърлят реални пари за компенсации. И ако взема твоята предплатена карта и отида да ти прехвъля номера на друг оператор, ще мога да го направя просто така, без да доказвам с договор, че е моя? Не ми се вярва, че въобще някой е мислел или мисли да прехвърле предплатени карти между операторите.
Когато мирогледа на един човек се свие толкова,че се превърне в точка,той казва:"Това е моята гледна точка"
http://www.bsms.bg - SMS услуга за фирми
http://www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
Аватар
UGLY_BOY
1000+
1000+
Мнения: 2941
Регистриран на: 09 Авг 2010, 13:27
Местоположение: Сливен
CONTACT:

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот UGLY_BOY » 15 Авг 2010, 01:24

14.август.2010 / 17:01

ГЛОБУЛ пренебрегва забрана за агресивна политика, постановена от държавен контролен орган

Изображение

Снимка: http://www.mobilenews.bg

видео

Валентина е клиент на ГЛОБУЛ вече три години. Редовно си плаща сметките. Не закъснява и с ден. Решава, че иска да продължи договора си с мобилния оператор, но да смени абонаментния си план с нов, по-изгоден. Оказва се, че не можe. Защото договорът й, изтекъл ден по-рано, автоматично се е подновил. И клиентката трябва да продължи по същите тарифи. Нищо, че те вече не я устройват, разказва нашата репортерка Светозара Кръстева.

Разочарована, дори възмутена, Валя иска да се оплаче на някой по-високопоставен в компанията. И тук се явява следващият проблем – искат личните й данни. Валя, която е наясно с правата си, отказва. И – губи правото да подаде жалба.

Възмутена от отношението, жената иска да прекрати договора си с ГЛОБУЛ. Но и това се оказва невъзможно. Всъщност, може, но трябва да плати всичките месечни такси за една година напред, независимо, че до изтичането на контракта може да остава и по-малко. Вече вбесена, Валя пише жалба и до Комисията за защита на потребителите.

Естествено, свързахме се с мобилния оператор. Обещаха ни среща с представител на компанията. Но изминаха почти две седмици, а такава все още не е насрочена. Без отговор са и въпросите ни. Впрочем, сред тях има и такъв: „Защо за ГЛОБУЛ не важи приказката, че клиентът винаги е прав? Дори – напротив, този постулат действа с обратен знак. Може всичко да е законно, но морално ли е? Впрочем, тези въпроси отправихме и към Комисията за регулиране на съобщенията. Отговорите очаквайте следващата седмица.

Източник: ТВ Европа

P.S. мой (UGLY_BOY): Репортажът по телевизията беше малко по-подробен от статията. В него се казваше, че клиентката се оплаква и от това, че GloBul ти дават да прочетеш условията по договора си, едва след като си го подписал. Репортерката беше отишла и до магазина на GloBul, намиращ се в централната им сграда в Бизнес парк - София, където ? било отговорено, че общите условия на GloBul при подписване на договор били в сайта на компанията и отказали да ? ги предоставят в невиртуален вид.
Подробностите можете видите във видеофайла, към който съм дал линк.
Аватар
UGLY_BOY
1000+
1000+
Мнения: 2941
Регистриран на: 09 Авг 2010, 13:27
Местоположение: Сливен
CONTACT:

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот UGLY_BOY » 16 Авг 2010, 14:53

Lupus написа:Здравата логика подсказва, че прехвърлянето трябва да става с договор иначе всички пишлигари само ще си прехвърлят номера наляво-на дясно, ей тъй за спорта, а операторите ще трябва да си прехвърлят реални пари за компенсации. И ако взема твоята предплатена карта и отида да ти прехвъля номера на друг оператор, ще мога да го направя просто така, без да доказвам с договор, че е моя? Не ми се вярва, че въобще някой е мислел или мисли да прехвърле предплатени карти между операторите.

Във връзка с Вашето запитване, искаме да Ви уведомим, че е възможно да пренесете мобилния си номер към VIVACOM на предплатена тарифа.

За се извърши пренасянето е нужно да посетите удобен за Вас VIVACOM магазин.

Благодарим Ви, че използвахте онлайн канала на VIVACOM!
Аватар
Lupus
1000+
1000+
Мнения: 1672
Регистриран на: 29 Ное 2007, 18:48

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот Lupus » 16 Авг 2010, 16:08

UGLY_BOY написа:
Lupus написа:Здравата логика подсказва, че прехвърлянето трябва да става с договор иначе всички пишлигари само ще си прехвърлят номера наляво-на дясно, ей тъй за спорта, а операторите ще трябва да си прехвърлят реални пари за компенсации. И ако взема твоята предплатена карта и отида да ти прехвъля номера на друг оператор, ще мога да го направя просто така, без да доказвам с договор, че е моя? Не ми се вярва, че въобще някой е мислел или мисли да прехвърле предплатени карти между операторите.

Във връзка с Вашето запитване, искаме да Ви уведомим, че е възможно да пренесете мобилния си номер към VIVACOM на предплатена тарифа.

За се извърши пренасянето е нужно да посетите удобен за Вас VIVACOM магазин.

Благодарим Ви, че използвахте онлайн канала на VIVACOM!

Къде го писаха това?
Явно сега са го решили, след скандала. Да им е честито! Вкарват си автогол, само и само да не им се повреди имиджа.
Когато мирогледа на един човек се свие толкова,че се превърне в точка,той казва:"Това е моята гледна точка"
http://www.bsms.bg - SMS услуга за фирми
http://www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
Аватар
UGLY_BOY
1000+
1000+
Мнения: 2941
Регистриран на: 09 Авг 2010, 13:27
Местоположение: Сливен
CONTACT:

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот UGLY_BOY » 16 Авг 2010, 18:13

Пратиха ми го на имейла. Току-що си прехвърлих номера при тях на предплатена услуга и не ми взеха нито стотинка за нищо. Даже не платих новата SIM карта.
Аватар
Lupus
1000+
1000+
Мнения: 1672
Регистриран на: 29 Ное 2007, 18:48

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот Lupus » 16 Авг 2010, 18:17

UGLY_BOY написа:Пратиха ми го на имейла. Току-що си прехвърлих номера при тях на предплатена услуга и не ми взеха нито стотинка за нищо. Даже не платих новата SIM карта.

Бре! Тия съвсем са го закършили! :D
Никакви документи ли не подписа? Съвсем на доверие: "Искам" ->"Вземай и бегай"???
Когато мирогледа на един човек се свие толкова,че се превърне в точка,той казва:"Това е моята гледна точка"
http://www.bsms.bg - SMS услуга за фирми
http://www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
Аватар
UGLY_BOY
1000+
1000+
Мнения: 2941
Регистриран на: 09 Авг 2010, 13:27
Местоположение: Сливен
CONTACT:

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот UGLY_BOY » 16 Авг 2010, 18:23

Подписах споразумение, според което при БТК ще ползвам номера/та за предплатени услуги и че съм съгласен с условията по преносимост и няма да ги нарушавам. Но ако питаш дали в условията има точка, според която нямам право да прекратя взаимоотношения с тях в рамките на някакъв период - не, няма такава точка.
Аватар
Lupus
1000+
1000+
Мнения: 1672
Регистриран на: 29 Ное 2007, 18:48

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот Lupus » 16 Авг 2010, 18:25

UGLY_BOY написа:Подписах споразумение, според което при БТК ще ползвам номера/та за предплатени услуги и че съм съгласен с условията по преносимост и няма да ги нарушавам.

Мога ли да те помоля да го сканираш и след като заличиш личните си данни да го качиш? Много ми е любопитно да го прочета. Има ли го на сайта им?
UGLY_BOY написа:....Но ако питаш дали в условията има точка, според която нямам право да прекратя взаимоотношения с тях в рамките на някакъв период - не, няма такава точка.

Ами това тогава е идеалния вариант да се отърва от неизгоден договор с друг мобилен оператор:
Прехвърлям номера към Vivacom и въобще не ползвам картата. Има ли заредени импулси в нея?
Последна промяна 1 на Lupus, променена общо 16 пъти
Когато мирогледа на един човек се свие толкова,че се превърне в точка,той казва:"Това е моята гледна точка"
http://www.bsms.bg - SMS услуга за фирми
http://www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
Аватар
UGLY_BOY
1000+
1000+
Мнения: 2941
Регистриран на: 09 Авг 2010, 13:27
Местоположение: Сливен
CONTACT:

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот UGLY_BOY » 16 Авг 2010, 18:27

Ми, нямам скенер (и е логично, след като ползвам предплатени услуги :D) и в момента приятелите, при които мога да отида да го сканирам, не са тук. Ако те интересува текстът, мога да го напечатам - пиша бързо. Ако пък много държиш, мога да ида утре до място, където извършват такива услуги и да ми го качат на флашката. Не знам дали имам право да споделям такива документации, обаче.

P.S. Има точка, която гласи: "Уведомен съм за възможността да запазя вида на сметката си - абонамент или предплатени услуги". Държа да отбележа, че минавам от предплатена услуга на друг оператор (GloBul) към предплатена на VIVACOM.
Аватар
Lupus
1000+
1000+
Мнения: 1672
Регистриран на: 29 Ное 2007, 18:48

Re: Проблем при смяна на мобилните оператори

Мнениеот Lupus » 16 Авг 2010, 18:33

UGLY_BOY написа:P.S. Има точка, която гласи: "Уведомен съм за възможността да запазя вида на сметката си - абонамент или предплатени услуги". Държа да отбележа, че минавам от предплатена услуга на друг оператор (GloBul) към предплатена на VIVACOM.

Това вече е друго! От тук трябваше да започнеш. От това произтича, че май не можеш да минеш от карта на договор, към предплатена карта.
PS. Почвам да им разбирам логиката, защо така бързо са клекнали. Случаи като твоя ще са малко, защото хората, които държат на номера си и го пазят с години не са на предплатени карти. Тези карти обикновено се ползват определено време и като решиш да смениш оператора, просто я забравяш в някое чекмедже. :)
Последна промяна 1 на Lupus, променена общо 16 пъти
Когато мирогледа на един човек се свие толкова,че се превърне в точка,той казва:"Това е моята гледна точка"
http://www.bsms.bg - SMS услуга за фирми
http://www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.

Назад към

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 1 и 0 госта