Колко големи са проблемите на GLOBUL с билинга и отношението

Телекомуникационен форум
Аватар
ogibo
1000+
1000+
Мнения: 2341
Регистриран на: 21 Мар 2005, 12:32
Местоположение: Свиленград

Колко големи са проблемите на GLOBUL с билинга и отношението

Мнениеот ogibo » 26 Фев 2010, 18:04

Не можах да се стърпя да не направя копе пейс на това.
Колкото и интересно да беше посещението ни на мобилния конгрес през миналата седмица, не всичко около него беше свързано с положителни преживявания. Както писахме, преди да заминем, бяхме решени специално за читателите на Mobile Bulgaria да отразяваме интересните събития от Барселона наживо през Twitter. Тъй като знаем какви са цените на GLOBUL за трафик на данни в роуминг - 100КВ (минималното таксуване) струват 1,79 лв. с ДДС, което означава, че 1МВ (1024КВ) се таксуват за цели 19,69 лв., успешно активирахме с SMS един от предлаганите от оператора пакети за достъп до интернет в роуминг Travel GoWeb към номера на нашия представител на конгреса. Така за 22,90 лв. му гарантирахме трафика на 5МВ, за които по наша сметка иначе бихме платили 98,45 лв. Дотук нищо необичайно - GLOBUL е свободен да определя цените на услугите си, както намери за добре, нищо че са по-високи от тези на другите оператори.

Проблемът се оказа друг - на практика наличието на активиран пакет за данни в роуминг не беше взето под внимание от системата на GLOBUL, макар че стойността му беше отразена в излязлата малко след края на конгреса фактура. Стойността й надхвърляше 200 лв. Заради неправилно начисляваната сума изходящите разговори на нашия представител на мобилния конгрес бяха спирани на няколко пъти, което доведе до особено големи неудобства, тъй като той имаше насрочени срещи за интервюта с представители на световноизвестни компании и трябваше да се правят допълнителни уточнения относно времето и мястото на провеждането им. Някои от тях бяха на косъм от провал и само бързата реакция на екипа на Mobile Bulgaria в България попречи това да се случи.

Каква е реакцията на GLOBUL? След разговор с кол центъра на оператора и направена проверка от негова страна се оказа, че активираният пакет за трафик на данни в роуминг наистина не е бил използван. Останахме с обещанието, че ще бъде направена корекция и надписаните пари ще бъдат върнати. Според GLOBUL обаче първо трябва да бъде платена цялата сума, която е малко над 250 лв. с ДДС, и едва след това в период до 3 месеца, забележете - три месеца!, парите ще бъдат върнати по сметката. Това определено не е правилната реакция на компания, която оперира на такъв извънредно конкурентен и динамичен пазар като този на мобилните комуникации. От друга страна е удобен случай да проверим реакцията на Комисията за защита на потребителите.

Всичко това ни кара да мислим, че GLOBUL има проблеми както с билинг системата си, така и с отношението към клиентите си и както се оказва, не сме само ние - във форума ни вече има тема с оплаквания от други потърпевши. Ако и вие сте се сблъскали с подобен проблем, може да споделите преживяването си на адреса по-долу, а междувременно ще ви държим в течение за развитието на въпроса.

http://www.mobilebulgaria.com/forum/rea ... 2&cat_id=1

http://www.mobilebulgaria.com/news/view.php?id=15235
ico_pol
1000+
1000+
Мнения: 2545
Регистриран на: 08 Апр 2005, 17:29

Re: Колко големи са проблемите на GLOBUL с билинга и отношението

Мнениеот ico_pol » 27 Фев 2010, 01:02

Ехе, Оги, нима това те учудва!? Майка ми така плати 2 пъти октомврийската сметка за стационарния на Виваком, защото системата не я отчела, а пък тя си затрила бележката. Преди 4-5 години си имаше някакви проблеми и с Глобул, в резултат на които сметката й бе със скромните 7 лева в горница. И си ги плати като поп, както и сега 7.80 на Виваком. С последните до сега не съм имал проблем, но никога не е късно, та проблема в билинг системата не е само при Глобул, а и при всички останали. Иначе, гърците си пращат мутри да им събират парите. Ся, тия хорица, дали пък да не вземат и те да пратят някой... :) Отвратителни оператори имаме!
Аватар
misho36
500+
500+
Мнения: 719
Регистриран на: 10 Май 2005, 13:31
Местоположение: Варна

Re: Колко големи са проблемите на GLOBUL с билинга и отношението

Мнениеот misho36 » 27 Фев 2010, 21:18

ico_pol написа: Отвратителни оператори имаме!

Абсолютно!Все се надявам,че един ден в България ще стъпи по-различен оператор.Бях хвърлил големи надежди,когато започна процедурата по наддаване за 4-ти и 5-ти,но нищо не се получи. >:(
ico_pol
1000+
1000+
Мнения: 2545
Регистриран на: 08 Апр 2005, 17:29

Re: Колко големи са проблемите на GLOBUL с билинга и отношението

Мнениеот ico_pol » 28 Фев 2010, 22:34

misho36 написа:
ico_pol написа: Отвратителни оператори имаме!

Абсолютно!Все се надявам,че един ден в България ще стъпи по-различен оператор.Бях хвърлил големи надежди,когато започна процедурата по наддаване за 4-ти и 5-ти,но нищо не се получи. >:(

Никога няма да има в България голям оператор, защото просто сме прекалено малък пазар, а управниците ни са хипер корумпирани. Бас ловя, че ако някой голем играч прояви интерес, издуханите ни оператори веднага ще почнат да лобират да се подлива вода и да не се допусне, само защото хората ще ги зарежат, най-малкото, заради името и реномето на въпросната компания. Друг остава въпросът обаче дали това име ще оправдае очакванията, защото и EVN, и E-on са западноевропейски компании, при това едната е и на най-напредналата в техническо отношение страна Германия. В същото време приомите им са все едно са албански корпорации.
Аватар
ogibo
1000+
1000+
Мнения: 2341
Регистриран на: 21 Мар 2005, 12:32
Местоположение: Свиленград

Re: Колко големи са проблемите на GLOBUL с билинга и отношението

Мнениеот ogibo » 28 Фев 2010, 23:00

На последък ми прави впечатление че местните бизнесмени (в Свиленград) бягат към гръцките оператори. Космоте имат една предплатена програма уантач, или нещо подобно, като ти дават срещу 5 евро 600 минути за месеца.
Аватар
mita6ki
1000+
1000+
Мнения: 1490
Регистриран на: 29 Окт 2006, 23:58
Местоположение: Враца
CONTACT:

Re: Колко големи са проблемите на GLOBUL с билинга и отношението

Мнениеот mita6ki » 07 Мар 2010, 23:17

И при мен с Виваком трябваше да плащаме една сметка два пъти след като прехвърлихме телефона от името на баща ми на мое. След много позвънявания и справки с кол центъра върнаха вече платените пари след около 3-4 месеца.
Аватар
Playbob
1000+
1000+
Мнения: 1449
Регистриран на: 25 Дек 2008, 02:20
Местоположение: +42° 41' 48.65", +23° 19' 25.81"
CONTACT:

Re: Колко големи са проблемите на GLOBUL с билинга и отношението

Мнениеот Playbob » 08 Мар 2010, 01:50

Аз пък съм чувал от една моя приятелка, която работи в Глобул, че системата за отчитане (респективно тарифиране) на трафика, на GoWeb програмата (за мобилен интернет) не отчита правилно. Разбира се в полза на Глобул. Ако някой я използва, нека изкаже мнение.
Американски форум: питаш нещо и ти отговарят;
Руски форум: питаш нещо - получаваш нови въпроси;
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

:bg:
Аватар
m3gab0y
1000+
1000+
Мнения: 1618
Регистриран на: 08 Ное 2008, 03:51
Местоположение: BG/DE/UK
CONTACT:

Re: Колко големи са проблемите на GLOBUL с билинга и отношението

Мнениеот m3gab0y » 30 Апр 2010, 17:31

playbob написа:Аз пък съм чувал от една моя приятелка, която работи в Глобул, че системата за отчитане (респективно тарифиране) на трафика, на GoWeb програмата (за мобилен интернет) не отчита правилно. Разбира се в полза на Глобул. Ако някой я използва, нека изкаже мнение.


Ми и на МТЕЛ е така, 180 MB ги отчете като 250, факт!
FM-RX:
@Home: Sony XDR F1HD + 1/2 Wave Open Dipole antenna
@Car: Sony DSX-A50BT + 1/4 Wave antenna
@Mobile: Sony Xperia-Z with SpiritFM Unlocked + Logitech UE 350 earphones
WiFi RX/TX:
@Home: 2xAirlive N.Power + 5db ant.
@Laptop: Alfa AWUS036H + 10db ant.

Назад към

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 2 и 0 госта