Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Форумът на рекламистите
Аватар
radiator
1000+
1000+
Мнения: 2569
Регистриран на: 22 Мар 2005, 16:10

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот radiator » 15 Сеп 2008, 22:46

Лосе,

Аз съм абсолютно убеден в това, което ти казвам, защото работя вече на 3 различни национапни пазара и мога да сравня, за изолирам местните особености (български и други), да сравня с това, което пише по книгите и да си направя изводи за себе си... защото истината е някъде между теорията и практиката. Смятам, че имам достатъчно опит за да мога поне да извадя съответните изводи кое как е и кой механизъм как сработва. А пък, особено в тази сфера, един човек за да се задържи - трябва да има малко хабер от нещата...

Не става дума за контретния спот, конкретния случай и т.н. Може сигурно да се извади някаква единична кампания на някого, въпросът е в принципите, по които функционира даден пазар. Не ми казвай, че няма принципи... хайде, не принципи - привички... които се базират на опит. Естевствено че се експериментира, това е в основата на добрия криейтив... но всеки рекламист, добър рекламист, познава психологията на пазара, на който работи, за да може да използва точните инструменти.

Нито аз, нито пък АДВ в първите си постове е отправил остър тон към теб, съответно и до момента недоумявам защо го обърна на разпри...

Тук има не само радио рекламисти, има и най-обикновени слушатели, фенове на радиото, както и хора, които са по-нагоре в индустрията, за да не ме разбереш погрешно, не "по-нагоре" като голямото дубрутру, а просто на високи позиции в рекламни агенции, мениджмънт на медийни компании и т.н.

Аз съм в този форум откакто го има и съм абсолютно подкрепям АДВ в разсъжденията му за рекламата, защото всичко, което съм чел от него е на високо професионално ниво....

Искам отново да попитам защо подценяваш събеседниците си и защо не четеш внимателно постовете... а не само да търсиш нещо с което не си съгласен и да търсиш как да опонираш? Ще ти дам пример... започна да ми разказваш за САЩ и как в Европа частното радио е било много по-младо... е добро утро, проследи ми мисълта и ще видиш, че същата теза поддържам.. и все пак, лично съм присъствал на откриването на една от първите частни радиостанции в Централна Европа и помня, че не беше преди 70 години :-))

Няма да контрирам всяко нещо, което си написал срещу мен, искам да те помоля да не подценяваш хората отсреща, защото тук има наистина много добри специалисти... и в споровете си човек трябва да се замисли... "абе, да не би нещо да не правя като хората в комуникацията"...

Конкретно по темата за радио-рекламистите (ще използвам твоя термин) и рекламистите - голяма част от бюджетите минават през онези вторите, рекламистите... радио-рекламистите се занимават с много малки клиенти...
izvestnoradio
Нов
Нов
Мнения: 15
Регистриран на: 27 Фев 2009, 15:47
CONTACT:

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот izvestnoradio » 10 Мар 2009, 17:19

Според мене тях въобще неги интересува за твоят бизнес .От тях се иска единствено да ти вземат парите и нищо друго.Такава измама не е от скоро в България дори на мен самия ми се е случлаво да ме лъжата ама се спороземяхме
Искаш ли да научиш всичко за радиостанциите и телевизиите в България Ако искаш това е сайтът за тебе!!! http://www.mediibg.com
Аватар
radiomanbg
1000+
1000+
Мнения: 3166
Регистриран на: 12 Май 2009, 11:22
Местоположение: Казанлък

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот radiomanbg » 18 Апр 2010, 12:58

pacho69 написа:Здравейте на всички във форума.

Преди месец подписах договор с радио Фреш за Реклама на видна и известна марка за трикотаж. Направиха ми договора, ипратиха ми медия план на изъчванията, както и клиповете за одобрение. Дотук всичко изглежда перфектно. Целта на кампанията бе да се популяризира марката сред слушателите на радиото, като поех ангажимент да раздавам награди на слушателите. Сами разбирате, че налагането на дадена марка на пазара изисква и по-специални трикове на реклама, какъвто е и раздаването на награди. Дотук нещата наистина са перфектни - с радиото се разбираме всеки Петък да ми се изпраща списък с телефоните на наградените слушатели.
Първата седмица от старта на кампанията получавам списък с 10 имена на "слушатели", както и мобилните им телефони за връзка. Започнах да прозвънявам печелившите и на какво се натъквам? Вдига ми любезен господин, представям се и му честитя наградата. при което човека остана много изненадан - оказа се че не е чувал за награди, нито е звънял в предаването " Блондинките" по радио Фреш?

Започна да ми намирисва на шуробаджанащина? В Понеделник следващата седмица ми се обаждат нашите дилъри, зада ми кажат че това не са наградени слушатели а е някакъв приятелски кръг??? Стана ми много интресно и същевременно гневно от ситуацията. Порових се в сайта на Радио Фреш и какво да видя? Ми просто наградените слушатели се оказаха екипа на въпросното предаване плюс някой и друг приятел. Нагли та нагли.

Питам сега така ли се отнасят в радио Фреш с всички свои рекламодатели. Все пак става въпрос за имидж, за престиж и разбира се коректност по отношение на изпълнение на поетите ангажименти по договора.

Както е ясно не оставих нещата дотук, обадих се в радиото, направиха там някаква вътрешна проверка, която установи, че водещите на предаването "Блондинките" са в центъра на тази гнусна проява. За моя радост неправомерно раздадените награди (част от тях в недобър търговски вид) се върнаха, както ще ми бъдат върнати и парите. Все още очаквам среща с изпълнителния директор на тази медия, зада получа полагащото ми се извинение от тези, които с лека ръка отнеха правото на слушателите да си получат наградите.

За тези, за които историята звучи малко или много измислена съм готов да публикувам тук в този форум имената на всички участници в измамата, както и копие на договора с радиото.

Поздрави на всички и внимавайте къде и как рекламирате в ефира.


Друг път внимавай за следните неща:
1. Рекламирай там където ти е таргет групата потетциални купувачи, които ще оценят продукта ти според стандата им на живот. Не бъркай никога любимото ти радио с правилната аудитория за реклама. Не се уповавай на рейтинги това е изключиелно подвеждащо.
2. Рекламирай според покупателната способност на аудиторията.
3. Преценяй виноги до слушателите в какви населени места ще достигне ракламата
4. Не разчитай на ефект сега и веднага. Потенциалния купувач никога не цитира рекламата когато се обажда или купува от вас.
5. Винаги съчетавай рекламата в радио с друг рекламоносител отново подходящ за твоята таргет трупа купувачи.Бъди последователен в рекламата и не експериментирай с бизнеса си защото конкурентите това и чакат.
6.Помни че каквато и да е реклама тя трябва първо да създаде представа за добър продукт след което да мотивира покупка на база изградени вкусови предпочитания.
7.Ако продукта ти не става колкото и да го рекламираш той все така нама да се купува.

От написанато се налагат изводите: Постъпил си грешно като си избрал Фреш, защото основна част от слушателите му не купуват трикотаж, а го правят техните родители които със сигурност слушат други радиостанции. Игрите със слушателите не са подходящия начин за подкрепяща реклама към основната за трикотаж. Причината е проста - нито един слушател не би приел да му дават акъл какъв тип трикотаж да обилча още повече да го печели чрез игра, което означава че размера, разцветката, кройката на трикотажа никога няма да съотвества на вкусовите предпочитания на слушателя.
Радиорекламата в случая трябва да създава представа за продукта - какво самочуствие и удобство носи по потенциалния му потребител ако го купи, както и дали е съобразен с модните тенденции и от каква материя е направен. Ако трикотажа ти се продава на килограм тогава избери Веселина заради ниската покупателна спосоност и защото качеството не се цени толкова колкото ниската цена.
Ще завърша с пример от аналите на радиорекламата в България - Попитали защо вносителя на Балантайс не рекламира в радиа с висок рейтинг като Веселина, Фреш и тем подобни - отговорил лаконично :"Защото слушателите на тези радиостанции не могат да си позволят покупката на този продукт и не биха оценили качествата му". Остава сам да си направиш останалите изводи!!!
Meloman № 1
500+
500+
Мнения: 514
Регистриран на: 17 Яну 2010, 15:42

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот Meloman № 1 » 23 Дек 2010, 15:18

pacho69 написа:Здравейте на всички във форума.

Преди месец подписах договор с радио Фреш за Реклама на видна и известна марка за трикотаж. Направиха ми договора, ипратиха ми медия план на изъчванията, както и клиповете за одобрение. Дотук всичко изглежда перфектно. Целта на кампанията бе да се популяризира марката сред слушателите на радиото, като поех ангажимент да раздавам награди на слушателите. Сами разбирате, че налагането на дадена марка на пазара изисква и по-специални трикове на реклама, какъвто е и раздаването на награди. Дотук нещата наистина са перфектни - с радиото се разбираме всеки Петък да ми се изпраща списък с телефоните на наградените слушатели.
Първата седмица от старта на кампанията получавам списък с 10 имена на "слушатели", както и мобилните им телефони за връзка. Започнах да прозвънявам печелившите и на какво се натъквам? Вдига ми любезен господин, представям се и му честитя наградата. при което човека остана много изненадан - оказа се че не е чувал за награди, нито е звънял в предаването " Блондинките" по радио Фреш?

Започна да ми намирисва на шуробаджанащина? В Понеделник следващата седмица ми се обаждат нашите дилъри, зада ми кажат че това не са наградени слушатели а е някакъв приятелски кръг??? Стана ми много интресно и същевременно гневно от ситуацията. Порових се в сайта на Радио Фреш и какво да видя? Ми просто наградените слушатели се оказаха екипа на въпросното предаване плюс някой и друг приятел. Нагли та нагли.

Питам сега така ли се отнасят в радио Фреш с всички свои рекламодатели. Все пак става въпрос за имидж, за престиж и разбира се коректност по отношение на изпълнение на поетите ангажименти по договора.

Както е ясно не оставих нещата дотук, обадих се в радиото, направиха там някаква вътрешна проверка, която установи, че водещите на предаването "Блондинките" са в центъра на тази гнусна проява. За моя радост неправомерно раздадените награди (част от тях в недобър търговски вид) се върнаха, както ще ми бъдат върнати и парите. Все още очаквам среща с изпълнителния директор на тази медия, зада получа полагащото ми се извинение от тези, които с лека ръка отнеха правото на слушателите да си получат наградите.

За тези, за които историята звучи малко или много измислена съм готов да публикувам тук в този форум имената на всички участници в измамата, както и копие на договора с радиото.

Поздрави на всички и внимавайте къде и как рекламирате в ефира.

Ако желаеш, може да публикуваш това мнение във форума на радиото или да им изпратиш електронно писмо. Може пък да направят нещо...

Назад към

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 1 и 0 госта