Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Форумът на рекламистите
StariaLos
Нов
Нов
Мнения: 25
Регистриран на: 21 Май 2008, 01:52

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот StariaLos » 02 Сеп 2008, 23:59

Adv написа: ... Радиото съответно знаеш е длъжно да пази записи и може да докажеш, че не е излъчена, дори да ти издаде сертификат.

Иначе си прав, че при препълнени блокове радиата доста често пестят или разместват реклами, но това става обикновено по Коледа и Нова Година.


Няма друг начин да се изискат записите от едно радио, освен чрез СЕМ. СЕМ обаче не взима отношение по търговски спорове. И каква е тази ГЛУПОСТ със сертификатите - да мониторираш сам себе си, и ако се хванеш, ще се самонакажеш ли???

Относно препълнените блокове - с голямо задоволство наблюдавам тенденцията за препълнени блокове и през май и юни. Това е и причината някои от радиата да обявяват увеличения през този период. Така ,че да сметнем заедно: 2 месеца зимата + 2 месеца началото на лятото = една тета от годината с опасност от "пестене и разместване" на реклами. И това ако не е притеснително ....
Аватар
Lupus
1000+
1000+
Мнения: 1672
Регистриран на: 29 Ное 2007, 18:48

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот Lupus » 03 Сеп 2008, 09:22

@StariaLos,
Добре описа състоянието на нещата, за което ти благодаря! Към казаното от теб мога само да добавя, че много пъти засичам реклами по радиата за събития, които вече са се случили - даже преди 4-5 дни. Както се казва: "След дъжд качулка". :)
Ще се опитам да формулирам параметрите на една хипотетична система, такава каквато си я представям, а вие ще кажете какво още и трябва, за да е ефективна.
1. Еднакво отдалечена и независима от радиата, рекламните агенции и рекламодателите.
2. Всяка излъчена реклама е маркирана с подходящ маркер, нечуваем от слушателите и който не може да се промени или премахне от радиата по целия път на сигнала. Маркера се вгражда от фирмата, която прави мониторинга върху готовия клип;
3. Техническа система за мониторинг, с покритие на всички области от страната и целия УКВ диапазон.
- системата следи 24 излъчванията на всички радиа, открива рекламите и прави лог файлове за всяко радио - какви реклами, точно по кое време и колко пъти са излъчени в рамките на месеца;
- компресира и записва цялата програма на всички радиа, като записите се съхраняват поне 2 месеца. Всеки запис може да бъде прослушан при спор за резултатите отразени в лог файла;
- данните се ползват срещу заплащане от клиентите, рекламните агенции и медиите. Справките се правят през WEB интерфейс.
Би ли проработило такова решение?
Когато мирогледа на един човек се свие толкова,че се превърне в точка,той казва:"Това е моята гледна точка"
http://www.bsms.bg - SMS услуга за фирми
http://www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
StariaLos
Нов
Нов
Мнения: 25
Регистриран на: 21 Май 2008, 01:52

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот StariaLos » 04 Сеп 2008, 01:20

radiator написа:... Лосе, ти самият не си наясно с това, как аджеба работи рекламата. Ако си мислиш, че КЛИПЪТ ще накара някой да отиде да купи нещо - много много грешиш. Радиорекламата не работи така. Може би си от тези, които гледат да набухат колкото се може повече инфо в спота, че да "чуят хората"....
Принципно, невербалните послания са много по-ефективни... не точно игрите, но всякакъв тип. Радиорекламата работи така, че да ти вмени даден бранд в тиквата, а когато ти потрябва - да отидеш и да си купиш точно него.


Точно от тези съм, дето "набухват" много инфо, но не за да "чуят хората", а за да разберат какво, къде и най-вече защо.
Пример:
Детенце реве на родителя: "Искам да ми купиш сооок, моля те, моля те, моля те, моля те, моля те ..." Родителя или ще го шамароса (вероятност 80%) или ще "клекне" и за да не му къса нервичките, ако ще му купува въобще нещо, това ще е сок(вероятност 20%)
Вариант 2: Детенце реве на родителя: "Искам да ми купиш сок,защото днес цял ден в детската градина нямаше вода, а аз и сутринта не си изпих чая ..." Родителя ще му купи не един, а два сока - успеваемост 200%.
А ти продължавай да ми говориш за силата на невербалните послания и безмислието на многото инфо. Да използваш радиото основно за имиджова реклама е примитивно и тесногръдо. А и правейки търговска реклама едновремено се постига и имиджов ефект.

radiator написа:... Телевизионната реклама не подтиква в МОМЕНТА да купиш....

(о, миг на прозрение)
Точно така, защото не може. Радиото, за разлика от телевизията, може да накара хората да действат СЕГА. И в това е едно от невероятнитет му предимства. В края на работния ден някой ми казва по радиото " в Бенетон има отстъпка , отиди" и аз отивам. Както си карам ми обясняват" Бензиностация Х - еди какви си подаръци" и аз - право там, така и така трябва да заредя ... Докато, по телевизията това не може да стане.

radiator написа:Не си наясно и с характеристиката на "спонсорство". При него ти БРАНДИРАШ, даваш информация, с изключение на търговската такава - адрес и телефон. Нали не си мислиш, че някой ще запомни адрес и телефон по радиото?? В тази връзка спонсорствата са много по-ефективни от рекламните спотове, защото позиционирането им е в ненатоварена зона, т.е. извън рекламен слот, където освен теб има още 6 говеда, които продават нещо си. При това положение, вероятността да бъде запомнена твоята марка, още повече, чута от устата на водещите, на което приемаме че ти вярваш, е много много по-голяма, отколкото 2-ма префърцунени актьора, които ще прочетат и предходното и следващото послание, да измрънкат нещо за 40 лева.


Характеристиката "спонсорство" означава заставка в началото и в края на предаването. Общо две излъчвания - да се спукаш от ефективност.

Адресите се помнят по-лесно, като използваш помощни описания: до подлеза, зад хотела, на ъгъла на... За телефоните съм на твоето мнение, но има и изкл. Например доставки на пица, повтаряш телефона 4-5 пъти и ето ти го ефекта, а ти "спонсорирай" в това време.

По репликата ти " ... освен теб има още 6 говеда, които продават нещо си." разбирам, че не се занимаваш с реклама. И въпреки това "Не режи клона, на които седиш". Ако все пак си в бранша, не си ли проумял, че тези "говеда" те хранят.

За рекламите, изчетени от водещтите само ще кажа: мъка и пародия. Един път бързо, друг път бавно, днеска унило, утре отегчено, със запъвания, с лапсоси, неграмотни ударения и смислови акценти. И въобще как може да се сравнява пофесионален актьор с радиоводещ - единия учил сумати години, а на другия му харесали гласа на някой кастинг, чули, че не се запъва много, когато чете, обучили го за 2-3 седмици и го пуснали на ефир. И актьорите отдавна не взимат по 40 лв, а по 40 евро. А ти, ако ползваш тия, за по 40 лв. си е твой проблем

radiator написа:Накрая - въпросният господин, който е отворил темата, дори не е разбрал, че не даването на фланелките е ефектът за него. Важно е това, че в РЕАЛНАТА ПРОГРАМА на радиото, а не в рекламните блокове, е ГОВОРЕНО за него и за неговата МАРКА. Да, съгласен съм, че в някои радиостанции все още има такива порочни практики, което е изключително пагубно за авторитета на радиото изобщо.

Тук, отново не си наясно със същността радио рекламата. Ефектът идва от повторението - пак и пак и пак. Идва и от правилното разпределение на рекламата по всички часоеи пояси, защото един слуша сутрин , друг - следобяд и т.н. Само не ми казвай как водещите ще говоряд за фирмата и марката по цял ден и така ден, след ден, след ден ...
Аватар
radiator
1000+
1000+
Мнения: 2569
Регистриран на: 22 Мар 2005, 16:10

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот radiator » 04 Сеп 2008, 10:33

Колега,

Не ми е в маниера да споря с никого. Може да си чел теория, имам основание да смятам, че практиката е далеч от всичко това, което пишеш. И не само в България. Говоря в общия случай.
Някой да говори за реклами "изчетени от водещия", а кой ти е казал, че спонсорството е "заставка в началото и края на предаването"?!?
Не разбрах думата "говедо" какво те притеснява. Това е просто жаргон. Важното е човек да си вържи качествено, с желание и професионализъм работата. Ти ако мислиш, че докторите, които те режаш не ти казват нещо подобно в почивката - мноого далеч си от човешката психология.

За актьорите една реплика - предполагам знаеш едни и същи имена записват на много различни хонорари, както се договориш. Също така, за най-високите хонорари съм чувал записи, които са изпълнени ужасно...
Аз не се занимавам точно със звукозапис, но пример: Ивайло Велчев, който записва къде ли не взима от 20 евро нагоре. Светлана Смолева записва и за 10 евро, същото важи и за Гергана Стоянова, станах свидетел на един толкова смешен хонорар преди седмици... стига да знаеш къде... На някои места записват с годишен договор, където излиза още по-малко. Не съм за ниско заплащане на актьорите, напротив, но да ми изкарваш подобни "меродавни" информации - come on... Това е пазар, колкото се договориш. Е, ако търсиш Никола Анастасов да ти изфъфли нещо, той ще започне от 100 евро сигурно.

Не четеш между редовете или не си се занивавал със сериозен криейтив. Естествено е, че водещите в България могат всичко друго, но не и да говорят правилно и по принцип изобщо не им е работа да четат някакви текстове на клиента... Има и други начини да си вракаш кампанията в програмата, така че да не си извън регулацията и да не си в големия трафик. Кой колкото пари има и колкото знае...

Искам да те попитам нещо: Всичко това, което казваш - хубаво. Ти гледал ли си проучвания за това каква част от хората, които слушат мотивирано радио, т.е. чуват това което слушат, се задържат на реклами (изключвам фоновото слушане)? Аз имам такова проучване, не е последна новост, но дава информация. Положението не е розово... ръката е на копчето и при първата реклама се започва голямото цъкане, докато дойде музика някъде измежду 10-те запаметени станции. Питам аз, къде остават добре разпределените реклами? И как ще чуем рекламата на бензиностанцията?

Същия мит бяха рекламите по телефонните компании в САЩ - много хубаво, да... но като ти звънне нискотарифния телефон и отсреща чуеш реклама - просто абонатът затваря слушалката и изобщо не го интересува какво е и за какво. Интересува го само, че плаща по-малко и трябва по няколко пъти на ден да тегли по една майна на рекламите. Signage системите - същата работа.

Трябват ефективни послания и новаторско позициониране... естествено и планиране, но аудиторията вече е по-взискателна (отното твърде субективно казано, но факт) и доста образована... не можем така лесно да и пробутаме 12 минути реклама. Как ще обясним на клиента, че неговата реклама, която е 4-та ще бъде чута изобщо... И това не е само в България.

И тъй като в рекламата мнения има колкото и рекламни агенции и криейтив студиа, не мисля да споря повече. Ако клиентите ти са доволни от това, което правиш и проучванията им показват успешни кампании - мога да те поздравя. Останалото е пазар и въпрос на подгоди и това как точно си пилотираш самолета.
Аватар
Miss_Smart
100+
100+
Мнения: 182
Регистриран на: 07 Ное 2007, 10:49

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот Miss_Smart » 05 Сеп 2008, 21:45

За съжаление се налага да се съглася са Радиатора. Повечето от радиата скачат от радост покрай
задръстванията. Но хич и не си дават зор да обяснят на рекламодателите, че блоковете им не се купуват.
Народа масово изключва по време на рекламен блок. Веднъж чух нещо от сорта: сега всички Ви пускат реклама,
а ние не и т.н...май беше СИТИ. И какво от това, като и при тях е бол от рекламни прекъсвания?
Малко е отчайваща картинката.. :-\
Аватар
Adv
1000+
1000+
Мнения: 1269
Регистриран на: 15 Окт 2007, 16:46
Местоположение: София

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот Adv » 08 Сеп 2008, 15:29

Miss_Smart написа: Веднъж чух нещо от сорта: сега всички Ви пускат реклама,
а ние не и т.н...май беше СИТИ. И какво от това, като и при тях е бол от рекламни прекъсвания?
Малко е отчайваща картинката.. :-\


Това е "Един час музика без реклама" - имат го поне няколко радиа - Сити, Дъ Войс и др.
Иначе си права. Но единствения начин да има радио без реклама е да има платени канали, както в Щатите. Незнам обаче сали в БГ някой би платил за радио.
Изображение

Изображение
Аватар
Adv
1000+
1000+
Мнения: 1269
Регистриран на: 15 Окт 2007, 16:46
Местоположение: София

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот Adv » 08 Сеп 2008, 16:21

StariaLos написа:



Пример:
Детенце реве на родителя...


Прочети закона и специално раздела с таргетирането на деца. ;)


А ти продължавай да ми говориш за силата на невербалните послания и безмислието на многото инфо. Да използваш радиото основно за имиджова реклама е примитивно и тесногръдо. А и правейки търговска реклама едновремено се постига и имиджов ефект.


Радиото работи най-добре като поддържаща медия. Спотовете с много инфо са допотопни и са привилегия на регионалните радиа. Най-добре да си останат там.

Радиото, за разлика от телевизията, може да накара хората да действат СЕГА. И в това е едно от невероятнитет му предимства. В края на работния ден някой ми казва по радиото " в Бенетон има отстъпка , отиди" и аз отивам. Както си карам ми обясняват" Бензиностация Х - еди какви си подаръци" и аз - право там, така и така трябва да заредя ... Докато, по телевизията това не може да стане.


Очевидно не си чувал, че има огромна разлика между намерение за покупка и осъществяването на такава. Всеки сериозен производител прави непрекъснат мониторинг на ефективността на комуникацията на брандовете си и обикновено тясното място (bottleneck-a) е точно събитието покупка. Изглежда много идилично да кажеш на някой търчи еди къде си, има еди какво си и той да хукне да пазарува. Ех, мечтиии :)
Това, което прави рекламата е да ти набие марката в главата и когато имаш готовност да направиш покупката, т.е. си в супермаркета и стоиш пред рафта със стоките да ти изплува в главата онова, което си видял по ТВ-то или чул по радиото и да се пресегнеш за него. Спонтанните покупки също са важни, но те са незначителен процент спрямо планираните.
В този смисъл ТВ-то е по-благодатно, защото имаш визията на продукта в главата си.

Характеристиката "спонсорство" означава заставка в началото и в края на предаването. Общо две излъчвания - да се спукаш от ефективност.


Две чути 5 секундки са много повече от една нечута половин минута. Радиатор ти го каза - най-важното е, че си извън блока, където имаш слушаемост. Неслучайно първа и последна реклама се оскъпява. Но не става за информационно наситени реклами, каквито явно ти обичаш. Освен това ако предаването е готино има асоцииране на бранда с него и т.н. Неслучайно има предавания, които правят директно в сътрудничество с някоя марка, като Coca-Cola Future Hits примерно, или джаз предаванията на Балкан Стар по Jazz FM.

За рекламите, изчетени от водещтите само ще кажа: мъка и пародия.


Няма такова нещо като "Реклами, изчетени от водещия". Има обяви, но това е съвсем друго нещо. А при обявите, който му трябва ги слуша.

" И актьорите отдавна не взимат по 40 лв, а по 40 евро"

Да не го ударихме на рибарско надлъгване вече? При официална цена от 150 лв за клип с 2 актьорски гласа в FM+ как ги виждаш ти тия 40 евро?
Изображение

Изображение
Аватар
Adv
1000+
1000+
Мнения: 1269
Регистриран на: 15 Окт 2007, 16:46
Местоположение: София

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот Adv » 08 Сеп 2008, 16:41

StariaLos написа:Истината е,че доста трябва да се потърси в google и едва при сърч на "мониторинг на радио" попаднах на рекламна агенция, която предлага такива услуги: http://mms-bg.com/why_agency.php. За tnsTVРlan (бившите Галъпци) също знам, че мониторираха радиа, но го правеха субективно. Няколко лелки прослушваха записи на ефира и си водеха записки. Освен това ставаше въпрос само за 3-4 радиа, които са си направили абонамент при тях. Не зная дали предлагат услугата още.
...



ММS предлага точно системата, която съм описал. Но те вече почти не се занимават с радио, прехвърлиха се към интернет бизнеса.

Нека да ти обясня в детайлити, защото си подочул нещо, но отгоре-отгоре. Мониторинга на ТВ План се прави на 7 радиа - ФМ+, Дарик, Хоризонт, Ретро, БГ, Витоша, Веселина. Това не е "субективен" избор, защото не е никакъв избор. Мониторг се осъществява след заплащане на такса от съответната медия. Услугата е активна и не е прекъсвала.

Е, после пуууускаме компенсации до изнемогване (обикновено вечер или събота и неделя)


Прочети общите условия на което и да е радио. Компенсациите са по "одобрен от клиента медия план". Това, за което говориш става при ТВ-то, когато има CPP сделка и наваксват по нощите.

За останалите неща си прав.
Изображение

Изображение
StariaLos
Нов
Нов
Мнения: 25
Регистриран на: 21 Май 2008, 01:52

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот StariaLos » 10 Сеп 2008, 02:09

radiator написа:Колега,
Искам да те попитам нещо: Всичко това, което казваш - хубаво. Ти гледал ли си проучвания за това каква част от хората, които слушат мотивирано радио, т.е. чуват това което слушат, се задържат на реклами (изключвам фоновото слушане)? Аз имам такова проучване, не е последна новост, но дава информация. Положението не е розово... ръката е на копчето и при първата реклама се започва голямото цъкане, докато дойде музика някъде измежду 10-те запаметени станции. Питам аз, къде остават добре разпределените реклами? И как ще чуем рекламата на бензиностанцията?.



Колко % от аудиторията слуша радио в колата и каква е продължителността на слушане. Все ми се струва, че радио се слуша и в къщи, и в магазина, и в кафенето, и най-вече по офисите. Представям си един офис с 6 човека и един приемник на етажерката. Почва рекл. блок и недоволен служител става от бюрото си, отива до приемника, сменя станцията и пак си сяда на мястото. След 5 или 25 минути, по новоизбраната станция също започва рекл. блок. Въпросния служител пак става ..... и така 15 пъти на ден. Очевидно не е така. Хората се примиряват с рекламите, като с необходимо зло и сменят станцията основно заради музика и водещи, защото предполагат, че по другата станция ще има друга музика и друг водещ. "Цъкането" в колата е факт, но неможе да е определящо за поведението на слушателя по принцип.
StariaLos
Нов
Нов
Мнения: 25
Регистриран на: 21 Май 2008, 01:52

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот StariaLos » 10 Сеп 2008, 02:49

Adv написа:

Спотовете с много инфо са допотопни и са привилегия на регионалните радиа. Най-добре да си останат там.


От думите ти разбирам, че смяташ САЩ за дълбока провинция, защото там се използват основно спотове с продължителност 60, а понякога и над 60 сек. И познай с какво са пълни теи спотове - с инфо, с мнооого инфо.
Прочети или поне поразпитай малко повече, де. Звучиш ми като студентка-отличничка, работеща от скоро в рекламна агенция.
StariaLos
Нов
Нов
Мнения: 25
Регистриран на: 21 Май 2008, 01:52

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот StariaLos » 10 Сеп 2008, 03:31

Adv написа:
Мониторинга на ТВ План се прави на 7 радиа - ФМ+, Дарик, Хоризонт, Ретро, БГ, Витоша, Веселина. Това не е "субективен" избор, защото не е никакъв избор. Мониторг се осъществява след заплащане на такса от съответната медия. Услугата е активна и не е прекъсвала.


Май пак не се разбрахме (допускам, че вината е моя). СУБЕКТИВНО правене на мониторинг - имам предвид , че се извършва от лелки-субекти (човешки фактор - човешки грешки), а не автоматизирано - от компютър.



Прочети общите условия на което и да е радио. Компенсациите са по "одобрен от клиента медия план".


Ама много наивно разсъждаваш, чак ти се радвам на оптимизма.
Да си чул радио и рекламодател да са се съдили за неизпълнение на клаузи от договора, че и някой да е спечелил?!?
Истината , че ако рекламодателя е недоволен - спира да рекламира, ако радиото е недоволно (не може да си вземе парите например) - спира да излъчва рекламата и пие студена вода. Иначе договори има.

Компенсаторните излъчвания през ноември и декември не могат да бъдат "по одобрен от клиента медиа план", защото просто няма място. След Нова година ще е безпредметно за клиента - остават събота и неделя евентуално.
Аватар
radiator
1000+
1000+
Мнения: 2569
Регистриран на: 22 Мар 2005, 16:10

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот radiator » 10 Сеп 2008, 09:26

Лосе,

Само ще ти кажа, понеже май не си ходил в САЩ, освен на бригада евентуално... ДА, САЩ е mainly country land... съответно подходите в голяма част от станциите са като за провинция. Нормално е, това е огромна страна и голяма част от населението живее в събърби и провинции. Да не мислиш, че всичко е в даун-таун.
Сравни програмите, респективно рекламите на радиостанции в метрополитан зоните и извън тях. Това е едното, другото - стандартът в САЩ е 45 сек и 1 минута, като обаче 1 минута отдавна осъзнаха, че е прекалено, особено (пак подчертавам) в метрополитан зоните. В Европа нещата са доста по-различни.

Радио в офисите? Хаха, в много голям процент от офисите, който РАСТЕ, слушането на радио е забранено.
Отделно - там говорим за немотивирано слушане... питай ги кое радио слушат, какво слушат и как...
Радио вкъщи?!? Намери си проучвания на тема "Телевизията и как тя отне функцията на радиото в дома", "Всяка всекидневна или кухня има все по-често малък телевизор, отколкото радио" и т.н. Има мнооого изписано на тази тема.
Функцията на радиото се промени МНОГО отдана!!

Аз няма да отправям разни класификации по твой адрес дали си отличник или не, но този маниер на работа ми е познат от колеги извън София...
Аватар
Lupus
1000+
1000+
Мнения: 1672
Регистриран на: 29 Ное 2007, 18:48

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот Lupus » 10 Сеп 2008, 09:35

StariaLos написа:..............
Ама много наивно разсъждаваш, чак ти се радвам на оптимизма.
Да си чул радио и рекламодател да са се съдили за неизпълнение на клаузи от договора, че и някой да е спечелил?!?
Истината , че ако рекламодателя е недоволен - спира да рекламира, ако радиото е недоволно (не може да си вземе парите например) - спира да излъчва рекламата и пие студена вода. Иначе договори има.
.............

Това е така, защото липсва възможността за доказване пред съда по обективен начин на това, кой е сгазил договора.
Когато мирогледа на един човек се свие толкова,че се превърне в точка,той казва:"Това е моята гледна точка"
http://www.bsms.bg - SMS услуга за фирми
http://www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
Аватар
Adv
1000+
1000+
Мнения: 1269
Регистриран на: 15 Окт 2007, 16:46
Местоположение: София

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот Adv » 10 Сеп 2008, 12:50

@StariaLos
От всичките ти постове разбирам, че се занимаваш с малки клиенти тип квартални магазинчета и семейни фирми. Няма лошо, това са също рекламодатели, които са осъзнали, че трябва да растат. Обаче това не са реклами в истинския смисъл на думата. Рекламата е изкуство и фантазия, а това, което ти им предлагаш е някакъв вид комуникация с потребителя и нищо повече. Когато стигнеш до истински реклами и рекламодатели, които налагат тенденции и дърпат бизнеса като (само пример) Пепси или Найк, тогава може и да стане диалог. Сега няма нужда да спорим, защото говорим за различни неща и няма да се разберем.
Изображение

Изображение
Аватар
Adv
1000+
1000+
Мнения: 1269
Регистриран на: 15 Окт 2007, 16:46
Местоположение: София

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот Adv » 10 Сеп 2008, 12:53

Lupus написа:
StariaLos написа:..............
Ама много наивно разсъждаваш, чак ти се радвам на оптимизма.
Да си чул радио и рекламодател да са се съдили за неизпълнение на клаузи от договора, че и някой да е спечелил?!?
Истината , че ако рекламодателя е недоволен - спира да рекламира, ако радиото е недоволно (не може да си вземе парите например) - спира да излъчва рекламата и пие студена вода. Иначе договори има.
.............

Това е така, защото липсва възможността за доказване пред съда по обективен начин на това, кой е сгазил договора.


Вярно е. При сериозни рекламодатели медията кляка, а с малките се еб**ва с тях както й падне. Политиката е на лоши двойни стандарти.
Изображение

Изображение
Аватар
radiator
1000+
1000+
Мнения: 2569
Регистриран на: 22 Мар 2005, 16:10

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот radiator » 10 Сеп 2008, 13:13

Абсолютно съгласен с Adv!

Абе Лосе, ти с една голяма агенция бачкал ли си през живота си? Нали един път ако те хванат да ги ебаваш няма да видиш бюджет повече... има случаи с разправии между радиостанции и медиашопове и агенции, познай кой печели - агенциите, защото те казват къде да отиде кешът. Клиентът изобщо не му дреме, той си е дал бюджета на агенцията и това, точка. И повечето големи компании работят така, защото е тъпо жената на шефа на фирмата, която е с претенции да "разбира", да пуска реклами в Радио Х, щото него слуша в колата или щото "дъщерята" каза че е "хубаво" радиото, щото няма чалга...
Всичко е през медиа-агенции и ако се издъниш един пък - отиде. Съответно медиите много добре знаят това, не си мисли, че са от твоята школа.

Отминаха тези времена... отдавна!
StariaLos
Нов
Нов
Мнения: 25
Регистриран на: 21 Май 2008, 01:52

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот StariaLos » 14 Сеп 2008, 12:29

Lupus написа:@StariaLos,
Добре описа състоянието на нещата, за което ти благодаря! Към казаното от теб мога само да добавя, че много пъти засичам реклами по радиата за събития, които вече са се случили - даже преди 4-5 дни. Както се казва: "След дъжд качулка". :)
Ще се опитам да формулирам параметрите на една хипотетична система, такава каквато си я представям, а вие ще кажете какво още и трябва, за да е ефективна.
1. Еднакво отдалечена и независима от радиата, рекламните агенции и рекламодателите.
2. Всяка излъчена реклама е маркирана с подходящ маркер, нечуваем от слушателите и който не може да се промени или премахне от радиата по целия път на сигнала. Маркера се вгражда от фирмата, която прави мониторинга върху готовия клип;

Не може да се задължат всички при производството да слагат маркери.Трябва да се вземе готовия клип от рекламодателя, след маркирането да му се върне. Той да го разпрати по радиата, те да го подменят прилежно и т.н. Сложно е.

3. Техническа система за мониторинг, с покритие на всички области от страната и целия УКВ диапазон.
- системата следи 24 излъчванията на всички радиа, открива рекламите и прави лог файлове за всяко радио - какви реклами, точно по кое време и колко пъти са излъчени в рамките на месеца;
- компресира и записва цялата програма на всички радиа, като записите се съхраняват поне 2 месеца. Всеки запис може да бъде прослушан при спор за резултатите отразени в лог файла;
- данните се ползват срещу заплащане от клиентите, рекламните агенции и медиите. Справките се правят през WEB интерфейс.
Би ли проработило такова решение?

Представяш ли си на колко много области трябва да се следят ефирите. Цената на услугата трябва да покрива много сериозни разходи и първоначалната инвестиция. Смятам , че няма хляб за сега.
Иначе, на описания от теб принцип се прави пипълметрия за радиа. Само дето маркера не се вгражда в клиповете, а в джинглите на радиата. На респондентите се раздават приемници, с големината на пейджър, които да регистрират в звуковия обсег на коя радиостанция е бил респондента, кога, колко време и т.н.
Всъщност това е и най-точния метод за проучвания за радиа. По-удачно би било да се насочат усилия в тази посока.
StariaLos
Нов
Нов
Мнения: 25
Регистриран на: 21 Май 2008, 01:52

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот StariaLos » 14 Сеп 2008, 13:12

Adv написа:Това е "Един час музика без реклама" - имат го поне няколко радиа - Сити, Дъ Войс и др.
Иначе си права. Но единствения начин да има радио без реклама е да има платени канали, както в Щатите. Незнам обаче сали в БГ някой би платил за радио.


"Един час музика без реклама" - това се нарича позициониране на станцията. Не бива да се възприема директно и буквално, особено от хората от бранша. CHR-стстанциите се целят в младежки аудитории, чиято основна мотивация за слушане е много и нова музика от съответния стил/стилове. За тях е предназначен този слоган. Никога не се използва подобен джингъл в АС и дори в HOT AC-станции.

Допусках, че поне за програминг имаш по-задълбочени познания. :Music
Аватар
radiator
1000+
1000+
Мнения: 2569
Регистриран на: 22 Мар 2005, 16:10

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот radiator » 14 Сеп 2008, 14:03

ХАХАХАХА, НИКОГА????? Не ставайте смешен, колега.

Далеч от темата, по която говорим, но все пак. Никой не говори за директно възприемане на понятието. Подценявате събеседниците си доста.

Позовавате се на някакви примери от САЩ все, но се убеждавам, че познанията ви за родината на комерсиалното радио са бедни и повърхностни.

Похватът "commercial free hour" или "continuous non-stop music", всякакъв тип "минути без реклами" или както щете го формулирайте се използва при всякакви формати станции... явно не сте слушали внимателно и не сте проучвали.
StariaLos
Нов
Нов
Мнения: 25
Регистриран на: 21 Май 2008, 01:52

Re: Има ли ефект от Радио реклама? Радио Фреш - лъжа и измама...

Мнениеот StariaLos » 14 Сеп 2008, 15:47

radiator написа:Лосе,

Само ще ти кажа, понеже май не си ходил в САЩ, освен на бригада евентуално... ДА, САЩ е mainly country land... съответно подходите в голяма част от станциите са като за провинция. Нормално е, това е огромна страна и голяма част от населението живее в събърби и провинции. Да не мислиш, че всичко е в даун-таун.
Не думай! Аз пък си мислех, че само София е пълна с провинциалисти.
Според теб за даун-таун-а на Лос Анжелис радио "Кис еф ем" пуска едни реклами, а за покрайнините - други. А и как ще класифицираш LA? Kato събърб, провинция или даун-таун, kak? Само дължината му е над 130 км. И не е само той, просто го дадох за пример.
Не разбрах, също програмите и рекламите за София как да ги ориентираме? - като за граждани или като за селяни. А националните реклами? До тук разбрах от теб само, че многото инфо е за селяните.

(и благодаря за комплимента с бригадата, моето момче)

Сравни програмите, респективно рекламите на радиостанции в метрополитан зоните и извън тях.
Точно така, прав си. Рекламите са различни, както имаме различни реклами за отделните градове и у нас. Много си наблюдателен. За съжеление у нас различни програми на една и съща радио верига почти не останаха.

Това е едното, другото - стандартът в САЩ е 45 сек и 1 минута, като обаче 1 минута отдавна осъзнаха, че е прекалено, особено (пак подчертавам) в метрополитан зоните.
Няма стандарти. Гади ми се, като чуя как трябва да се почне кампания точно в понеделник или точно на първи - нима ще е по-малко успешна ако почне в сряда или на 3-ти?!? Та и ти сега - СТАНДАРТИ. Искаш да ми кажеш, че ако един клип е перфектен, но е 51 секунди, ние с голямата ножица КЛЪЦ - обезобразяваме го на СТАНДАРТНИ 45сек. и готово.

За "ПРЕКАЛЕНИТЕ"60 сек. Това "отдавна осъзнаване" ще да се е случилио тия дни и ще да е пазено в дълбока тайна. Щото реалноста ни показва точно обратното.

В Европа нещата са доста по-различни
Един много сериозен съвет от мен ( извън намеците и подхвърлянията). В Европа частно радио се прави от по-малко от 20 г., В САЩ - от повече от 70 г. ( в Австралия - от още по-отдавна). Трябва ли да ти подсказвам кой е натрупал повече опит в манипулирането на радиоаудитории и респективно е правенето на клипове.

Радио в офисите? Хаха, в много голям процент от офисите, който РАСТЕ, слушането на радио е забранено.
Отделно - там говорим за немотивирано слушане... питай ги кое радио слушат, какво слушат и как...Радио вкъщи?!? ...
Почнах да губя интерес да разисквам с теб тази рема. Ти, явно спориш заради самия спор или за да пълним форума. На http://forum.predavatel.com/download/file.php?id=260&mode=view Adv e публикувал едни резултати, които ти даваше неколкократно за пример, Та там виждаме:

за15-54 градско население
У дома 40,6 %
На раб. място 27.0 %
Навън 6,9 %
В градски транспорт 5.4 %
На др, място 2.4 %
Общо 82,3 % от слушателите слушат радио не само в колата(въпреки, че някои респонденти са дали повече от един отговор и сумата не е 100%). В това проучване, за съжеление, няма данни колко е TSL-a в колите. Ама то е ясно колко часа си в колата, колко часа си на работа колко в къщи. Та нещо не те разбрах да вярваме или да не вярваме на тези изследвания, или пък "зависи".

Аз няма да отправям разни класификации по твой адрес дали си отличник или не, но този маниер на работа ми е познат от колеги извън София...
Едно не разбрах, братче ли му се явяваш на Adw или сестричка? Аз му пиша на него, ти отговаряш; когато пиша на теб - той се включва. Ама нищо , няма лошо.

И да те питам нещо. Каква е тая параноя от селяните бе Радиаторе. Колчем ти се изчерпат аргументите и ме пращаш на село. Голям стрес в детството ли, що ли? Голям човек си, не си като повечето младежи тук. Свикни вече с мисълта, че човек за някои неща много знае и разбира, но за други - само си въобразява. Поработи с някоя консултантска агенция някоя и друга година и ще прогледнеш.

Назад към

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 2 и 0 госта