Нови тарифи от 1 Септември

Форумът на рекламистите
Аватар
Adv
1000+
1000+
Мнения: 1269
Регистриран на: 15 Окт 2007, 16:46
Местоположение: София

Нови тарифи от 1 Септември

Мнениеот Adv » 01 Авг 2008, 16:47

SBS повлякоха крак с нови тарифи от 01 Септември. Напълно очаквано увеличението е 15% за Веселина и Витоша. The Voice и Атлантик променят не толкова цените, колкото часовите пояси. От 5 те стават само 2. Има промяна и в надценката за втора марка - +5%.

Това вероятно означава, че годишната инфлация в радиото ще бъде към 15-18%.
Изображение

Изображение
StariaLos
Нов
Нов
Мнения: 25
Регистриран на: 21 Май 2008, 01:52

Re: Нови тарифи от 1 Септември

Мнениеот StariaLos » 27 Авг 2008, 01:20

Изводите, които може да се направят са много по-плашещи от процента на поскъпване.

Забелязваш ли апсурдите: 07:00-11:00 - 25 лв., 11:00-07:00 - 18 лв. SBS се опитва да ни убеди, че слушаемоста им в 7 сутринта е подобна на тази в 11 на обяд?!? Та нали цената би трябвало да отразява големината на аудиторията в даден пояс.
Нататък става още по-страшно - еднаква цена(18лв.) в 12 на обяд и в 22 вечерта?????? Да не говорим за същата цена в 03:00 след полунощ, когато радио слушат 17 таксиметрови шофьора, дежурните в Енерго-София, три мед. сестри и едина депресирана стара мома.
Набива се на очи и еднаквата тарифа на Атлантик и The Voice.Сякаш са еднакви по аудитория.
Прави впечетление и факта, че Витоша има една и съща цена от 8 до 11ч. от понеделник до неделя. Не разбрах дали пък не са пуснали Тройката през уикенда та да имат претенции за същата цена като през седмицата?!?
За Веселина твърдят, че реитингът им през ноща (90 лв.) е само два пъти по-нисък от този по обяд (190 лв.).

Посланието, което се чете между редовете е, че корпоративните радиооператори намират, назначават, възпитавт и адмирират основно посредствени, ограничени и мързеливи служители с прикрит интелектуален дефицит. А това е пагубно за радиобранша като цяло.

p.s.
Простотиите в гореспоменатите тарифи ги има в офертите и на другите корпоративни радиовериги, но това не значи Живко да продължава да гледа безучастно кухата Лейката. То май и той не знае какво да я прави - Румънската му шефка беше приела нещастното предложение на Арсова Лейката да стане рекламен експерт на веригата още преди неговото назначаване. Да, ама Арсова я изгониха, Румънката напусна сама и сега как да уволниш някой, който не си назначил?
Да му имаш проблемите....

p.p.s.
Живко, нищо лично. Следващия ми пост ще бъде за "талантите" от Communicorp Group
Аватар
Adv
1000+
1000+
Мнения: 1269
Регистриран на: 15 Окт 2007, 16:46
Местоположение: София

Re: Нови тарифи от 1 Септември

Мнениеот Adv » 27 Авг 2008, 07:37

Целият ти пост е безсмислен. Често са ми задавали този въпрос - защо еди колко си часа струва толкова, а не повече или по-малко? Отговорът е ценова политика, при която слушаемостта не е обвързана с цената. Има много фактори при образуването на тарифите, които повърхностия ти поглед не може да забележи.
Изображение

Изображение
Аватар
radiator
1000+
1000+
Мнения: 2569
Регистриран на: 22 Мар 2005, 16:10

Re: Нови тарифи от 1 Септември

Мнениеот radiator » 27 Авг 2008, 12:49

Абсолютно съм съгласен... или още по-просто, както се казва - толкова струва, ако искаш.

Защо в магазина не питаш за методите при формиране цената на хляба, просто струва толкова. Това е. Пазарна икономика.
StariaLos
Нов
Нов
Мнения: 25
Регистриран на: 21 Май 2008, 01:52

Re: Нови тарифи от 1 Септември

Мнениеот StariaLos » 29 Авг 2008, 04:15

Adv написа:Целият ти пост е безсмислен. Често са ми задавали този въпрос - защо еди колко си часа струва толкова, а не повече или по-малко? Отговорът е ценова политика, при която слушаемостта не е обвързана с цената. Има много фактори при образуването на тарифите, които повърхностия ти поглед не може да забележи.


Отговора "ценова политика на фирмата" съм го чувал и продължавам да го чувам единствено от служителчета -"ниска топка", които нямат информация, знание или поне бегла идея защо това или онова е така. Казвйки многозначително "ценова политика", те се надяват, че са прикрили своята некомпетентност и са се измъкнали от неловкото полужение.
Предположението ти, че може би "слушаемостта не е обвързана с цената" е меко казано инфантилно. За какво да плаща рекламодателя, ако не за слушаемост? Рекламиращите фирми и рекламните агенции се интерсуват основно от броя на хората, които ще чуят или видят тяхната реклама. В тази връзка някои от тях плащат хиляди евра за социологически проучвания свързани с размера на аудиториите и слушаемостта или гледаемостта в отделните часови зони. Ако това не си го прочел, чул или осъзнал, занчи си много далеч от проблемите на маркетинга и рекламата.
Разбира се, че има и други фактори, които влияят в/у цената, но те не са определящи, особено в споменатите радиа. Ще ти дам няколко примера, за да можеш, когато те попитат, да отговаряш нещо различно от: "ценова политика на фирмата"

- цена, базирана върху профила на аудитоеията. Например, ако слушателите на станцията са 80% жени на възраст 25-45 г.;или ако слушателите са само тинейджъри и няма конкуренто радио,което да слушат; или ако това е единствената испаноезична станция в даден регион (напр. град в Калифорния) и др. Тогава се плаща висока цена за чистота на таргета - демографски, социален и т.н.

- цена, базирана върху продължителността на слушане(TSL). Например, ако среднодневната продължителност на слушане на една станция е 290 мин., а на друга - 57 мин. и размерът на аудиториите им е сходен, то първата може обосновано да има по-висока цена от втората. Причината е, че ако с 3 излъчвания си постигнал определен рекламен ефект в първата, за да постигнеш същия ефект във втората ще ти тябват поне 7 излъчвания.

Социологическите проучвания, обаче не показват никаква уникалност на аудиториите на радиата на SBS(пък и не само на техните). Но дори и да имаха уникалност тя не би обяснила неграмотното разпределение на цената по пояси и по дни от седмицата.

Ако желаната от едно радио средна цена е 100 пари, супер дебилно е тази цена да се постига с един пояс за 90 пари и втори за 110 пари. По тази логика дайте да минем само на еди пояс, една цена и толкова. Хората по Щатите и Австралия ценообразуват радио като в телевизиите - по рейтинг точки за всеки 15 минути, а ние тук се връщаме в каменната ера.

За другото radiator е прав - всеки има право да си определя каквато си иска цена, но ако в един нощен клуб ти поискат за голямо уиски 8 лв. и след това за малко - 7 лв., тогава доста ще си помислиш дали да отидеш там отново. Ако в същия клуб ги попиташ за оферта за частно парти в понеделник и те ти поискат капаро като за пълен салон в събота вечер, тогава вероятно никога повече няма да стъпиш там.

Когато написах в предишния пост че простотията е пагубна за бранша, като цяло имах предвид следното:
Ако един рекламодател попита в едно радио защо поясите са само два и получи отговор "ценова политика"
Ако попита в друго защо цената през ноща е същата като в праимтаима и му кажат - "ценова политика"
Ако се заинтерсува защо цената на 15 секунден клип не е наполвината на 30 секундния, а по-скъпа и отговорът е "ценова политика"
Ако в четвърто радио обяснат надценката за ко-брендинг(допълнителна търговска марка) с оправданието "ценова политика"
Ако в следващото радио нямат цена за 60 секунден клип и аргументират липсата с "ценова политика"
Ако в дадена радииоверига му отговорят, че цената в Кърджали е същтата с тази във Варна, защото това е "ценова политика"
То този рекламодател е загубен за целия радиобранш. В ценообразуването трябва да има здрава пазарна логика. В противен случай губиш доверието на клиента и него самия.

Adv, за да класифицираш поста ми като "безсмислен" и погледа ми като "повърхностен" очевидно не си успял да схванеш какво точно имам предвид и за това сега бях по-обстоен. Ако ли пък опитът ти за саркастичен коментар е само за да се намираш на приказка - недей, за да не се излагаш пред другите.
Аватар
Adv
1000+
1000+
Мнения: 1269
Регистриран на: 15 Окт 2007, 16:46
Местоположение: София

Re: Нови тарифи от 1 Септември

Мнениеот Adv » 29 Авг 2008, 09:48

Los, силно напомняш Durli, което не е плюс за теб.

Ако и разсъжденията ти да се верни (въпреки това наивни) помисли си, че едно радио не е само на пазара, а трябва да бори конкуренция. Същото е и при всички другите бизнеси. Например незнам дали си наясно, но големите вериги магазини продават определен асортимент на костуема стойност или дори под нея. Противоречи на логиката, нали? Обаче си е много добър маркетингов ход за привличане на клиенти. Затова излез от вакуума на теорията и не доказвай недоказуемото.

П.С. Процента на оскъпяване съвсем не е "плашещ". Нормален е за радио. Медийната инфлация в ТВ-то е 20-25% годишно, т.е. доста повече.
Изображение

Изображение
StariaLos
Нов
Нов
Мнения: 25
Регистриран на: 21 Май 2008, 01:52

Re: Нови тарифи от 1 Септември

Мнениеот StariaLos » 03 Сеп 2008, 01:08

Adv написа:Los, силно напомняш Durli, което не е плюс за теб.

Ако и разсъжденията ти да се верни (въпреки това наивни) помисли си, че едно радио не е само на пазара, а трябва да бори конкуренция. Същото е и при всички другите бизнеси. Например незнам дали си наясно, но големите вериги магазини продават определен асортимент на костуема стойност или дори под нея. Противоречи на логиката, нали? Обаче си е много добър маркетингов ход за привличане на клиенти. Затова излез от вакуума на теорията и не доказвай недоказуемото.

П.С. Процента на оскъпяване съвсем не е "плашещ". Нормален е за радио. Медийната инфлация в ТВ-то е 20-25% годишно, т.е. доста повече.



Чак сега стоплих, защо си толкова развълнуван. На първи август пускаш тема: "Нови тарифи от 1 Септеври". Един месец никой "не кълве" на "новите тарифи". Ррешавам да те измъкна от полужение, коментирам тарифите, да ама ти си очаквал да се коментира "годишната инфлация в радиото". Е как да стане, като сам казваш, че "Процента на поскъпяване ... е нормален" ? Пускаш тема, за която сам коментираш, че няма интрига и после се вълнуваш по въпроси, за които не си много наясно.
Извинявай, ако съм ти "оспамил " темата.

Колкото до подбиването на цените като маркетингова стратегия - това е повече от логично.
За кой ли път напомнян, че НЕ коментирам размера на цените, като цяло или сравнени между отделните конкурентни радиа. Коментирам неграмотното разпределение на цените по пояси и по дни от седмицата, пркалкулирането под или над 30-те секунди и още куп безмислици в детайлизирането на ценовите тарифи на радиостанциите. Ако се налага ще ти го обясна още няколко пъти, ама ше им писне на другите.

Относно Durli, не разбрах приликата комплимент ли е, обида ли или заплаха. Всъщност и ти ми напомняш на бившата ми тъща, но няма да го кажа на никого :))
Аватар
Adv
1000+
1000+
Мнения: 1269
Регистриран на: 15 Окт 2007, 16:46
Местоположение: София

Re: Нови тарифи от 1 Септември

Мнениеот Adv » 08 Сеп 2008, 15:05

@StariaNos

Приятелю, не пускам тема, за да хвана на въдица някой шаран, както си мислиш ти. Това е разделът за медии. Пускам чисто информативна тема; всяка година медийната инфлация е вълнуваща тема за хората от гилдията, но при положение, че тенденцията е спазена - да, интрига няма. Щеше да е интрига ако беше 5 или 25%. Понякога както се казва и липсата на новина е новина.

Ясно ми е какво коментираш, но ти наблягаш не на прекалкулирането за дължина (където с удоволствие бих изслушал разсъжденията ти), а на остойностяването на пояси, където няма какво толкова да се коментира.

Колкото за Durli прочети няколко поста и си направи изводите.
Изображение

Изображение
Аватар
radiomanbg
1000+
1000+
Мнения: 3166
Регистриран на: 12 Май 2009, 11:22
Местоположение: Казанлък

Re: Нови тарифи от 1 Септември

Мнениеот radiomanbg » 17 Окт 2013, 12:59

При отчетения уж 15% ръст на пазара за ТВ реклама няма как да не вдигнат и тарифите, а точно в този момент се появи новината: http://offnews.bg/index.php/254352/naj- ... sobstvenik

Назад към

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 2 и 0 госта