bojko84 написа:когато почнат рекламите да не съм сменил канала
Телевизиите имат гадно противодействие на естествения ти импулс, наричат го синхронизация... където и да цъкнеш, и там да има реклами по същото време.
Впрочем самият ни закон (ЗРТ) практически налага синхронизация, ако програмната схема на две и повече телевизии е еднаква, т.е. кога има сериал, кога предаване, кога спорт, кога новини и пр. У нас еднакви са БТВ и Нова и когато са се разбрали помежду си, рекламните им блокове започват практически едновременно с точност до секунди. Когато не са се разбрали, прецакват се взаимно (по-точно прее'ават рекламодателите си), то е ясно. Не случайно за синхронизация са активни самите рекламни агенции, настояват и притискат медиите.
На въпроса "кой по дяволите гледа реклами?" науката (социологията) също дава периодически отговор, измервайки т.нар. zapping в различните типове медии, базирани на реклами. Телевизията като цяло е сред тях въпреки изключенията в отделни по-уникални канали от сорта на HBO и др., разчитащи на абонамент, ppv и подобни. Този запинг, или делът на превключващите канала, за телевизия е от порядъка на 60% - или отговорът на "кой гледа реклами" е около 40% от зрителите.